Wednesday, September 10, 2008

Anak angkat

Saya memang tabik spring dengan kawan-kawan kita yang dah ada anak, tapi masih ambil anak angkat. Anak angkat itu pula dijaga dengan baik seperti anak sendiri. Saya melihat sendiri, betapa bahagianya air muka budak-budak itu ketika bersama ibu bapa angkat mereka, seolah-olah, itulah ibu bapa kandung mereka. Sama ada mereka sedar atau tidak, mereka sebenarnya anak-anak yang bertuah kerana memiliki ibu bapa angkat yang baik seperti kawan-kawan saya ini. Tak semua orang dapat lakukan seperti yang kawan-kawan saya buat ni…sebab anak kita sendiripun dah bermacam-macam ragam, inikan pula nak menjaga anak orang. Tapi itulah…berkat keimanan dan kesabaran yang tinggi, mereka dapat melaksanakan tugas berat itu. Semoga Allah melimpahruahkan rezeki dan kebahagian kepada kawan-kawan satu sekolah saya ni yang telah memberi kebahagian dan berkongsi rezeki dengan anak-anak tersebut. Amin..

No comments: